Zhodnocení sezóny 2020

V dílnách AG motorsport race cars se přes zimu připravovaly závodní automobily Osella PA30 pro starty v Mistrovství Evropy a BMW M3 pro starty v Histo Cup. 
 
Motor z Oselly, který byl na repasi u firmy  LRM v Itálii po všech peripetiích se zavřenými hranicemi došel v dubnu.  V rámci Mistrovství Evropy byly zrušeny všechny závody. Petr Vítek se tak v závodním speciálu nesvezl ani kilometr. Už to vypadalo, že ano, že se Petr sveze alespoň v rámci Maverick Rescue Euro Cup na rychlé trati v Lanškrouně, ale osud tomu chtěl jinak. Bohužel první tréninková jízda byla tragická pro kamaráda a našeho aktuálního souseda v depu Jirku Lose a Petr Vítek se stejně, jako někteří další závodníci rozhodl z piety do závodu nenastoupit.
 
Na voze BMW M3 se ladila elektronika, byl dodán airbox, nová převodovka a vůz prošel odtučňovací kůrou. Mechanici AG motorsport race cars Petr Vítek, Zdeněk Havelka a Dalibor Chmel se tak rozhodně nenudili.
 
Pro jezdce Miroslava Švece, startujícím s BMW M3 v Histo Cup
postupně od dubna pořadatel neustále posouval všechny závody. Vše se zlomilo v červenci, kdy najednou vše akcelerovalo. Každý 2-3 týden nás čekal závodní víkend, čítající dva závody, takže prostor pro cestování a pro přípravu techniky byl minimální. Pro případnou fatální chybu na závodech vlastně žádný. Vzhledem k nemožnosti testování vozu se až při závodě projevilo jiné proudění vzduchu pod kapotou (nový airbox) a proto se malé úpravy děly přímo na závodech. Vynikající práci odvedli toho času mechanik Petr Vítek jemuž zdatně pomáhal nový mechanik Jan Chvojka. 
Nakonec se vše povedlo a jezdec Miroslav Švec se stal Mezinárodním mistrem Rakouska historických vozů v kategorii Youngtimer do 3000 ccm. za což dostal od sarkastických pořadatelů medaili ve tvaru koronaviru, že prý ať si jednou na tu divnou sezónu v budoucnu vzpomeneme.
 
Vzhledem k tomu, že Miroslava Švece závodění opravdu baví, rozhodli jsme se k přestavbě vozu na GTR, jež právě probíhá v dílnách AG motorsport race cars. Vůz tak dostane nový diferenciál, sekvenční převodovku, máme lépe vyztuženou karosérii a dojde k rozšíření vozu. Dále také pokračuje projekt formule 3 Dallara 398, která byla rozebrána do šroubku a postupně se dává dohromady. Pokud vše půjde podle plánu, v sezóně 2021 dojde k prvním testům a snad i závodům s jezdcem Petrem Vítkem. Jezdci Climart racing týmu se tak těší na sezónu 2021. 
 
O probíhajících pracech na závodních vozech Vás budeme postupně informovat. 
 
Rádi bychom poděkovali všem mechanikům, zvláště pak Zdeňkovi Havelkovi, Lence Vítkové za administrativní práce a vytváření super zázemí, Filipovi Žídkovi za PR a pěkné foto, přátelům, fanouškům a reklamním partnerům :
 
CLIMART
titulární partner
 ACR ENGINEERING      ACR BOHEMIA      COBRA TRANSPORT 
MO ATELIER     JAHO TRADING      TOMULI      LG
 ŠTĚPÁN HUTNÍK – AUTODOPRAVA      LIBROS     RS METAL   
    REKLAMA MARTÍNKOVI     LUMÍR DAK-  AUTOOPRAVNA 
 
   
 
 
 
 
 

Napsat komentář