Tým Climart Racing hledal další výzvu na domácím kopci Ecce Homo ve Šternberku, při pátém podniku šampionátu Mistrovství Evropy 2018. Po rakouském Rechbergu, se jednalo o letošní druhý start v tomto kontinentálním šampionátu. V úvodu sezóny potrápil Osellu PA30 technický problém s elektroinstalací, který Petra Vítka zbrzdil při jízdách v Rechbergu. Tým pilně pracoval na odstranění potíží a svoji snahu směroval k vrcholu sezóny na domácí trati. Každoročně se na Ecce Homo setkáváme se svými fanoušky, kteří i letos dávali velkou podporu našemu závodnímu týmu.
Už od tréninků bylo jasné, že potíže z Rechbergu byly vyřešeny. Petr Vítek s Osellou PA30 Zytek v obou trénincích ověřoval funkčnost všech systémů a zajížděl nové brzdové destičky. Trénink zakončil bez rizika v pohodovém tempu s časem 3:08. „Tréninky byly v našem podání hlavně o ověření funkčnosti celého auta. Poslední dva ročníky nás zklamal motor, takže jsme nechtěli nic podcenit. Letos nás snad již nic nepřekvapí, v trénincích jsme zajeli standardním výkonem lehce nad 3 minuty. Osella konečně vypadá, že je ve správné kondici. Rádi bychom se zítra pokusili o slušný výsledek v rámci naší skupiny sportovních prototypů.“
Nedělní závod byl tradičně tvořen dvojicí závodních jízd. Climart Racing Team se s Osellou PA30 Zytek chystal pečlivě na svůj start do závodu, který byl ohrožen blížícím se deštěm. I přes nepříznivé předpovědi se nakonec startovalo do první jízdy za sucha. Petr Vítek se v závodním tempu vydal na trať s myšlenkou pokořit poprvé ve své kariéře kopec Ecce Homo pod hranicí tří minut. Podle mezičasu na Lipinském oblouku si se svojí myšlenkou na pokoření tří minutové mety vážně pohrával, žel právě v místě křižovatky nad Šternberkem pohasly jakékoliv naděje. Na nerovnostech lipinské spojky došlo k přerušení kabelu a vůz byl v tu chvíli bez napájení. S vypnutým motorem nebylo možné dosáhnout vrcholu kopce, slavného Ecce Homo. Petr Vítek tak naplnil svůj kalich hořkosti, když musel svůj vůz odstavit kousek za polovinou tratě. Ani letos kýžený cíl svého domácího kopce nedosáhl.
Climart Racing Team nyní analyzuje nastalý problém, který se pokusí co nejrychleji vyřešit a brzy opět vyrazí do vrchařských bojů. Tímto tým děkuje za projevenou podporu v místě závodu, s myšlenkou, že v roce 2019 konečně zdárně cíl Ecce Homo spatříme.