Petr Vítek

portret_petr_vitek

Petr Vítek je opavský automobilový závodník, jenž se účastní závodů do vrchu v českém mistrovství i v kontinentálním mistrovství Evropy. Jeho závodní začátky byly  v okruhových závodech, kde startoval s formulí i cestovními vozy ve vytrvalostních závodech. V posledních sezónách ale bojuje na závodní trati v kokpitu sportovních prototypů proti časomíře v závodech do vrchu.

Dvoulitrový speciál PRC S98 byl v roce 2007 odrazovým můstkem při cestě mezi nejrychlejší jezdce Evropy. Petr se totiž rychle s lehkým prototypem sžil a po přestupu do třílitrové skupiny s vozem Osella PA20s BMW vybojoval v sezónách 2010 a 2011 shodně 8. místo v kategorii sportovních prototypů v mistrovství Evropy. Konkurence v této kategorii rok od roku stoupá a tak je stále obtížnější bojovat o příčky nejvyšší.

Výsledky Petra Vítka v seriálu ME
2010 Kategorie II. – 8. místo
2011 Kategorie II. – 8. místo
2012 Kategorie II. – 2. místo
2013 Kategorie II. – 15. místo
2014 Kategorie II. – 7. místo
2015 Kategorie II. – 8. místo
2016 Kategorie II. – nehodnocen
2017 Kategorie II. – nehodnocen

Rozhodujícími fakty tak budou zkušenosti jezdců z evropských tratí a samozřejmě TOP technika v jejich rukách. Petr Vítek v sezóně 2012 odstartoval spolupráci s italským týmem Faggioli Racing, a v dvouletém programu chtěl s využitím prvotřídní techniky bojovat o příčky nejvyšší. S pronajatým speciálem Osella PA30 Zytek dosáhl už v první sezóně na nejlepší výsledek své závodní kariéry. Ve skupině E2-SC nenašel rychlejšího soupeře a na konci sezóny přebíral trofej FIA za triumf ve skupině. V celkovém hodnocení kategorie 2 skončil druhý za neporazitelným Simone Faggiolim.

Rok 2013 měl být původně sezónou, ve které by Petr využil naplno zkušeností z předešlého roku s Osellou PA30, ovšem okolnosti „motoristického světa“ mu druhou sezónu u týmu Faggioli nedovolily. Petr Vítek tak opět využil vlastních prostředků a usedl zpět do modré Oselly PA20s BMW. Sezóna ale záhy pro Petra skončila vážnou havárií ve španělském Al Fito a jeho tým musel upustit od startu v kompletním šampionátu.

V plné síle se opavský pilot vrátil na evropské tratě v sezóně 2014 a opět našel potřebnou rychlost se speciálem Osella PA20s. V těžké konkurenci pilotů s modernějšími stroji zvládl získat v hodnocení kategorie 2 konečné sedmé místo v ME 2014.

Letopočet 2015 se v závodní kariéře Petra Vítka zapsal jako přelomový. Stejně jako v předchozích letech startoval Petr s Osellou PA20s BMW, ale již v průběhu sezóny bylo rozhodnuto, že tato sezóna bude tou poslední s tímto strojem a po sedmi letech společného úsilí se jejich cesty rozešly, když Osella změnila majitele. Petr Vítek dokončil sezónu 2015 na osmém místě v rámci ME / kategorie 2.

Na začátku následujícího roku 2016 se podařilo zajistit nový vůz a Petr Vítek se vrátil do sportovního speciálu Osella PA30 Zytek, ovšem tentokrát již s vlastním vozem. Petr chtěl pokračovat v další sezóně jako účastník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, avšak sezónu nemohl kvůli poruše motoru dokončit. Na domácím závodě Ecce Homo se jeho vůz zastavil poté, co do spalovacího prostoru propadl šroub z příruby sání motoru. Následovalo vynechání více než šesti závodů, takže sezóna 2016 byla ztracena. Nicméně v závěrečném závodě roku 2016 při FIA Hill Climb Masters Petr opět stál na startovní čáře a navrátil se mezi evropskou elitu.

V sezóně 2017 se tým chtěl opět naplno vrátit do bojů v rámci seriálu ME závodů automobilů do vrchu. Už v úvodu sezóny ale opět došlo k technickým potížím motorového managementu a řazení. Tým byl nucen vynechat úvodní závod sezóny v rakouském Rechbergu. AG Motorsport Race Cars se rozhodl změnit plány pro sezónu a v první polovině se začal soustředit na „druhou vrchařskou ligu“ – Evropský pohár FIA, který v ten moment nabízel příznivější podmínky s ohledem na více závodů a tedy více testovacích kilometrů. Vše bylo směrováno na domácí závod Ecce Homo, kde chtěl tým startovat s pocitem, že vůz je ze strany dodavatelů technických celků (motor, převodovka) 100% odladěn a AG Motorsport Race Cars se bude moci soustředit jen na závodní dění a návrat zpět na tratě mistrovství Evropy. Tři závodní víkendy ve FIA Cupu ale přinesly jen rozhořčení nad prací italských specialistů a vrcholem všeho byla destrukce motoru při závodě Ecce Homo Šternberk, kde musel tým odstoupit a místo návratu do seriálu ME musel tým překousnout další smolný průběh sezóny, který byl z větší části ztracen kvůli opravě motoru. Oprava motoru proběhla v nejnabitějším úseku sezóny a dle scénáře z předchozí sezóny byl tým nucen vynechat účast v ME 2017. Návrat na závodní tratě v roce 2017 proběhl až při závěrečném závodě českého mistrovství na krátké verzi Ecce Homo, kde se podařilo Petru Vítkovi dojet na absolutním třetím místě a alespoň zajistit pro tým malou satisfakci za smolnou sezónou 2017. V závěru roku tým podnikl ověřovací test na brněnském okruhu s cílem maximálně se připravit na sezónu 2018, kdy opět bude cílem dosáhnutí co nejlepšího výsledku v seriálu mistrovství Evropy!

 

2016

2015-osella-PA20-bmw-vitek-petr

2014-osella-PA20-bmw-vitek-petr

2013-osella-PA20-bmw-vitek-petr

2012-osella-PA30-zytek-vitek-petr

technika_2011

technika_2010

technika_2009

technika_2008

technika_2007

technika_2005